
FNLI Merk van het Jaar Award
Utrecht - 16/10/2015
Frank Degenaar, Product Developer
Hero mocht op donderdag 16 oktober 2015, tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst in Utrecht, De FNLI Merk van het Jaar Award in de categorie: non-alcoholische dranken in ontvangst nemen.
Sinds 2007 verrichten EFMI Business School en GfK in samenwerking met de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) jaarlijks een grootschalig merkenonderzoek om de merkkracht van de (qua supermarktomzet) grootste levensmiddelenmerken in kaart te brengen. Er zijn in totaal 88 A-merken in meerdere categorieën beoordeeld door een panel van zo’n 13.000 primaire shoppers op hun (mentale) merkkracht.
De mentale kracht van een A-merk wordt bepaald door:
1. MerkKwaliteit is een functionele factor die eigenlijk het fundament vormt van elk merk: de gepercipieerde ‘waarde’ van het productassortiment.
2. MerkVitaliteit heeft betrekking op de extrinsieke, meer emotionele elementen van een merk.
Hero mag door het winnen van de award het ‘Merk van het Jaar’ logo een jaar lang gebruiken in alle merkuitingen voor dranken.