
Over Hero
Hero Benelux maakt deel uit van de in Zwitserland gevestigde Hero Group die actief is in Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten, Afrika, Centraal-Azië, en het Verre Oosten. Het hoofdkantoor van Hero Benelux is gevestigd in Breda.
Missie
Hero Benelux wil het goede van de natuur binnen handbereik brengen om consumenten, jong en oud, op een gezonde manier te laten genieten.

Visie
Wij willen een transparante en duurzame organisatie zijn met topkwaliteit merkproducten, ontwikkeld samen met onze partners. Door voortdurend te ontwikkelen, verbeteren en vernieuwen overtreffen wij de verwachtingen van consumenten op het gebied van smaak, kwaliteit, gemak en ingrediënten en communiceren daar transparant over. Wij werken samen met de Hero Groep en andere partners en vergroten daarmee onze kennis, innovatiekracht en groeimogelijkheden. Wij onderschrijven het belang van duurzaamheid en voeren daar actief beleid op.


Cultuur
Hero Benelux is al meer dan een eeuw succesvol. Dat is iets waar we trots op zijn, maar dat niet vanzelf gaat. Daar wordt dagelijks hard aan gewerkt. Met elkaar, op alle bedrijfsniveaus. In deze gezamenlijke inspanningen staan vijf kernwaarden centraal. Dit zijn: verandering, ondernemerschap, snelheid, verantwoordelijkheid en familie.
Onze vijf kernwaarden beschrijven de manier waarop medewerkers binnen Hero hun doelen bereiken.
De verwachtingen over de manier waarop de medewerkers zich in de dagelijkse bedrijfsvoering opstellen is weergegeven in een gedragscode.

Geschiedenis
De geschiedenis van Hero gaat terug tot 1886. Hero Benelux is opgericht in 1914 in samenwerking met de groente- en fruithandel van de heer Jansen in Breda.


Management
Het Management Team is verantwoordelijk voor de totale bedrijfsvoering en resultaten van Hero Benelux.
De voorzitter van het Management Team is de Country Manager. In het Management Team zijn de bedrijfsdisciplines, Marketing, Sales, Finance en HR vertegenwoordigd.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Hero zet zich in voor duurzaamheid. Om te zorgen dat we ook in de toekomst kunnen genieten van de natuur en al het goede dat zij te bieden heeft, zet Hero zich actief in om de bron van dat alles te beschermen. Natuurlijke ingrediënten als fruit, granen en zuivel vormen namelijk de basis voor onze gezonde producten.

Kwaliteit
Hero streeft naar de beste producten met de hoogste kwaliteit voor onze consumenten, rekening houdend met onze lange termijn verantwoordelijkheden, de wettelijke eisen en de waarden binnen onze onderneming.
Het kwaliteitsbeleid van Hero is geïntegreerd in onze ‘Way of Working’ en is gericht op het continu verbeteren van onze organisatie. Voor vragen over het kwaliteitsbeleid kan contact worden opgenomen met onze Quality Manager Richard Touw.

Hero wereldwijd
Met iets meer dan 4.300 collega's in 16 landen werken we voortdurend aan onze missie. Samen hebben we de mogelijkheid om een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving door het verstrekken van gezonde en verantwoorde voeding.
